Czy DHL to jedna firma? Większość osób odpowie na to pytanie twierdząco. Tymczasem, w ramach koncernu Deutsche Post DHL funkcjonuje aż pięć różnych dywizji. Przypadki mylenia DHL Express (międzynarodowe przesyłki lotnicze) z DHL Parcel (przesyłki krajowe) negatywnie odbijały się na marce naszego klienta. W związku z tym opracowaliśmy strategię i przeprowadziliśmy działania mające na celu wzmocnienie świadomości DHL Express jako osobnego podmiotu, który jest liderem międzynarodowych usług kurierskich.

CEL

  • Pozycjonowanie DHL Express jako firmy oferującej usługi kurierskie premium, wyodrębnionej z reszty grupy DHL.
  • Zbudowanie wizerunku DHL Express jako eksperta w dziedzinie handlu zagranicznego, szczególnie w zakresie e-commerce, oferującego rozwiązania pomagające w globalnym rozwoju.

DZIAŁANIA

  • Komunikacja globalnego barometru gospodarczego DHL Express, pokazującego nastroje gospodarcze na kluczowych rynkach.
  • Pozycjonowanie materiałów eksperckich i wywiadów w mediach branżowych czytanych przez potencjalnych klientów.
  • Przygotowanie cyklu artykułów opisujących poszczególne rynki, uwzględniających ich specyfikę, podstawowe informacje o nich oraz zachowania konsumentów, na które warto zwrócić uwagę, podejmując działania związane z eksportem.
  • Przygotowywanie planów komunikacji kryzysowej, oświadczeń oraz bieżący monitoring mediów.
  • Organizacja wydarzeń prasowych, m.in. związanych z otwarciem międzynarodowego terminala lotniczego DHL Express na terenie Portu Lotniczego Gdańsk.

EFEKTY

  • Publikacje oraz wywiady w największych mediach ogólnoinformacyjnych, biznesowych, lifestyle i branżowych.
  • Ponad 50 publikacji w mediach regionalnych po organizacji konferencji w Gdańsku z udziałem Marszałka Województwa Pomorskiego.
  • Brak negatywnych publikacji nt. DHL Express niezawierających oficjalnego oświadczenia firmy.