Kreowanie wizerunku firmy, kreowanie wizerunku marki, instytucji lub osoby – tzw. personal branding – to proces długofalowy, w którym nie ma przestrzeni na nieprzemyślane decyzje. Każda marka, która chce skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców, musi zainteresować się personal brandingiem, aby osiągać lepsze wyniki sprzedażowe, jednocześnie unikając częstych błędów, które są później bezlitośnie udostępniane i powielane w mediach – zarówno tradycyjnych, jak również społecznościowych.

Każda agencja PR, pracując nad takim obszarem jak strategia PR, bierze pod uwagę wiele czynników o większym i mniejszym znaczeniu, składających się na finalną całość, jaką jest spójny wizerunek marki, który skutecznie dociera do grup docelowych. Całość odbywa się we współpracy z klientem, która umożliwia zrozumienie jego celów oraz sprecyzowanie działań, które pomogą je osiągnąć. Celami mogą być konkretne wyniki sprzedażowe, ale również kojarzenie wizerunku firmy w konkretnych kontekstach.

Tworzenie i realizowanie strategii wizerunkowej krok po kroku to podstawa naszej działalności. Kluczem jest takie kreowanie wizerunku medialnego klienta, aby jego image był dostosowany zarówno do otoczenia, w którym funkcjonuje dana firma, jak i ogólnych warunków rynkowych. Kreowanie wizerunku firmy to budowanie większego obrazu z szczegółów, które pozornie niewiele znaczą, jednak profesjonalna agencja PR lub agencja digital układają je w spójną całość, która przyciąga konsumentów.

Mowa o takich czynnikach jak:

  • komunikacja wizualna,
  • stosowany język,
  • branding
  • częstotliwość kontaktu z otoczeniem,
  • tonality komunikacji,
  • wizerunek osób kluczowych dla funkcjonowania marki (prezesi, członkowie zarządu).

Cele wizerunkowe mogą się zmieniać, tak samo jak strategia PR czy komunikacja w mediach społecznościowych. Niezmienne pozostają:

  • dbałość o spójność przekazu,
  • docieranie do pożądanych grup odbiorców,
  • podkreślenie unikalnych cech wyróżniających daną firmę lub jej CEO,
  • osiąganie mierzalnych efektów sprzedażowych.

Słowem, pod hasłem „kreowanie wizerunku marki” kryje się całość działań public relations:

  • komentarze eksperckie,
  • employer branding,
  • pozycjonowanie na najważniejszych wydarzeniach branżowych oraz w mediach,
  • wsparcie podczas sytuacji kryzysowych,
  • doradztwo w obszarze komunikacji wizualnej,
  • a także wiele innych, nawet tych, które na pierwszy rzut oka wydają się błahe…

Największą przygodą dla agencji jest współtworzenie tożsamości marki poprzez kreowanie wizerunku medialnego i dobór odpowiednich kontekstów, w jakich marka jest pozycjonowana.

Jaki jest klucz do sukcesu? Rzetelność i kreatywność w jednym, na pozór trudne do pogodzenia. Przy odpowiednim doświadczeniu w public relations – możliwe.