Czy DHL to jedna firma? Większość osób odpowie na to pytanie twierdząco. Tymczasem, w ramach koncernu Deutsche Post DHL funkcjonuje aż pięć różnych dywizji. Przypadki mylenia DHL Express (międzynarodowe przesyłki lotnicze) z DHL Parcel (przesyłki krajowe) negatywnie odbijały się na marce naszego klienta. W związku z tym opracowaliśmy strategię i przeprowadziliśmy działania mające na celu wzmocnienie świadomości DHL Express jako osobnego podmiotu, który jest liderem międzynarodowych usług kurierskich.

CEL


Wyodrębnienie marki DHL Express w oczach klientów i społeczeństwa pomimo ograniczeń korporacyjnych. Zbudowanie świadomości i wizerunku jako eksperta w dziedzinie handlu zagranicznego, szczególnie w zakresie e-commerce; jako partnera polskiego biznesu w globalnym rozwoju, oferującego rozwiązania i narzędzia najwyżej jakości; a także jako barometru rozwoju gospodarczego na tle świata.

DZIAŁANIE


Zbudowanie strategii komunikacji wokół kluczowych przewag konkurencyjnych klienta.
Realizacja komunikacji z podziałem na trzy obszary. Pierwszy, polegający na stworzeniu zestawu eksperckich tematów i przypisanych do nich ekspertów, by móc skutecznie pozycjonować DHL Express w mediach wykorzystując preteksty stwarzane przez rynek. Drugi, mający na celu zintensyfikowanie obecności DHL Express w mediach. Trzeci, stanowiący serię materiałów edukacyjnych dla branży e-commerce na temat możliwości, jakie daje otwarcie się na handel transgraniczny.

EFEKTY


Zwiększenie świadomości DHL Express jako osobnej marki – firma nie pojawia się w artykułach obok opisywanych problemów DHL Parcel, dziennikarze kierują do DHL Express wyłącznie zapytania dotyczące przesyłek międzynarodowych, a liczba reklamacji DHL Parcel spływających na skrzynkę DHL Express spadła do 0. Wzrost liczby wzmianek w mediach o 450%, zwiększenie odsetka publikacji zawierających key messages do 70% oraz udziału publikacji w mediach znaczących, takich jak Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Newsweek czy Wprost do 47,5%.