Kreowanie wizerunku firmy


Kreowanie wizerunku firmy, kreowanie wizerunku marki, instytucji lub osoby ÔÇô tzw. personal branding ÔÇô to proces d┼éugofalowy, w kt├│rym nie ma przestrzeni na nieprzemy┼Ťlane decyzje. Ka┼╝da marka, kt├│ra chce skutecznie dotrze─ç do swoich odbiorc├│w, musi zainteresowa─ç si─Ö personal brandingiem, aby osi─ůga─ç lepsze wyniki sprzeda┼╝owe, jednocze┼Ťnie unikaj─ůc cz─Östych b┼é─Öd├│w, kt├│re s─ů p├│┼║niej bezlito┼Ťnie udost─Öpniane i powielane w mediach ÔÇô zar├│wno tradycyjnych, jak r├│wnie┼╝ spo┼éeczno┼Ťciowych.


Ka┼╝da agencja PR, pracuj─ůc nad takim obszarem jak strategia PR, bierze pod uwag─Ö wiele czynnik├│w o wi─Ökszym i mniejszym znaczeniu, sk┼éadaj─ůcych si─Ö na finaln─ů ca┼éo┼Ť─ç, jak─ů jest sp├│jny wizerunek marki, kt├│ry skutecznie dociera do grup docelowych. Ca┼éo┼Ť─ç odbywa si─Ö we wsp├│┼épracy z klientem, kt├│ra umo┼╝liwia zrozumienie jego cel├│w oraz sprecyzowanie dzia┼éa┼ä, kt├│re pomog─ů je osi─ůgn─ů─ç. Celami mog─ů by─ç konkretne wyniki sprzeda┼╝owe, ale r├│wnie┼╝ kojarzenie wizerunku firmy w konkretnych kontekstach.

Tworzenie i realizowanie strategii wizerunkowej krok po kroku to podstawa naszej dzia┼éalno┼Ťci. Kluczem jest takie kreowanie wizerunku medialnego klienta, aby jego image by┼é dostosowany zar├│wno do otoczenia, w kt├│rym funkcjonuje dana firma, jak i og├│lnych warunk├│w rynkowych. Kreowanie wizerunku firmy to budowanie wi─Ökszego obrazu z szczeg├│┼é├│w, kt├│re pozornie niewiele znacz─ů, jednak profesjonalna agencja PR lub agencja digital uk┼éadaj─ů je w sp├│jn─ů ca┼éo┼Ť─ç, kt├│ra przyci─ůga konsument├│w. Mowa o takich czynnikach jak:

  • komunikacja wizualna,
  • stosowany j─Özyk,
  • branding
  • cz─Östotliwo┼Ť─ç kontaktu z otoczeniem,
  • tonality komunikacji,
  • wizerunek os├│b kluczowych dla funkcjonowania marki (prezesi, cz┼éonkowie zarz─ůdu).
Przedstawicielka firmy przemawiająca podczas eventu wzmacniającego kreowanie wizerunku marki
Konferencja organizowana przez agencję pr
Konferencja prasowa organizowana przez agencję pr

Kreowanie wizerunku medialnego


Cele wizerunkowe mog─ů si─Ö zmienia─ç, tak samo jak strategia PR czy komunikacja w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Niezmienne pozostaj─ů:


  • dba┼éo┼Ť─ç o sp├│jno┼Ť─ç przekazu,
  • docieranie do po┼╝─ůdanych grup odbiorc├│w,
  • podkre┼Ťlenie unikalnych cech wyr├│┼╝niaj─ůcych dan─ů firm─Ö lub jej CEO,
  • osi─ůganie mierzalnych efekt├│w sprzeda┼╝owych.

Kreowanie wizerunku marki


S┼éowem, pod has┼éem ÔÇ×kreowanie wizerunku markiÔÇŁ kryje si─Ö ca┼éo┼Ť─ç dzia┼éa┼ä public relations:


  • komentarze eksperckie,
  • employer branding,
  • pozycjonowanie na najwa┼╝niejszych wydarzeniach bran┼╝owych oraz w mediach,
  • wsparcie podczas sytuacji kryzysowych,
  • doradztwo w obszarze komunikacji wizualnej,
  • a tak┼╝e wiele innych, nawet tych, kt├│re na pierwszy rzut oka wydaj─ů si─Ö b┼éaheÔÇŽ

Najwi─Öksz─ů przygod─ů dla agencji jest wsp├│┼étworzenie to┼╝samo┼Ťci marki poprzez kreowanie wizerunku medialnego i dob├│r odpowiednich kontekst├│w, w jakich marka jest pozycjonowana.

Jaki jest klucz do sukcesu? Rzetelno┼Ť─ç i kreatywno┼Ť─ç w jednym, na poz├│r trudne do pogodzenia. Przy odpowiednim do┼Ťwiadczeniu w public relations ÔÇô mo┼╝liwe.