Zarz─ůdzanie sytuacj─ů kryzysow─ů w pigu┼éce


Jak przeprowadzi─ç Twoj─ů firm─Ö przez kryzys?


Kryzys nie musi by─ç koszmarem, chocia┼╝ r├│wnocze┼Ťnie nigdy nie jest sytuacj─ů ┼éatw─ů. Mo┼╝na si─Ö na niego przygotowa─ç nawet w spokojniejszych czasach ÔÇô do tego nieustannie zach─Öcamy naszych klient├│w. W dobie popularno┼Ťci medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych i niezwykle szybkiego obiegu informacji, najmniejsze nieporozumienie mo┼╝e w b┼éyskawicznym tempie eskalowa─ç do niespodziewanego rozmiaru.

W takich przypadkach wa┼╝ne jest przede wszystkim zachowanie spokoju, ale r├│wnie┼╝ wiedza o tym, jak rozpozna─ç sytuacj─Ö kryzysow─ů i uprzednie przygotowanie si─Ö do niej. Czy temat zosta┼é podchwycony przez zasi─Ögowego influencera lub og├│lnopolskie media? Czy wp┼éywa on na wizerunek firmy w┼Ťr├│d g┼é├│wnych interesariuszy? W jakim tonie powinny by─ç utrzymane oficjalne wypowiedzi? Na co nale┼╝y zwr├│ci─ç uwag─Ö, aby opanowa─ç kryzys? To tylko kilka z wielu pyta┼ä, kt├│re zazwyczaj trapi─ů mened┼╝er├│w podczas problematycznych sytuacji.

Sytuacje kryzysowe mog─ů przyj┼Ť─ç zewsz─ůd ÔÇô to mo┼╝e by─ç efekt nierozwa┼╝nej wypowiedzi pracownika, ale r├│wnie┼╝ nieoczekiwanej sytuacji rynkowej. Wszystkie jednak rozwijaj─ů si─Ö szybko i dynamicznie, ca┼éy czas pojawiaj─ů si─Ö nowe zmienne, a ka┼╝de niew┼éa┼Ťciwe s┼éowo mo┼╝e tylko zaogni─ç sytuacj─Ö, w rezultacie pogr─ů┼╝aj─ůc wizerunek firmy.

Dlatego tak istotne jest prawid┼éowe zarz─ůdzanie sytuacj─ů kryzysow─ů, kt├│re umo┼╝liwi wyj┼Ťcie z niej obronn─ů r─Ök─ů.

Komunikacja kryzysowa (tzw. PR kryzysowy) to jedna z kluczowych kompetencji naszej agencji. Dla Twojej firmy, tak jak dla wielu naszych klient├│w ÔÇô mi─Ödzynarodowych gigant├│w i polskich sp├│┼éek ÔÇô mo┼╝emy przygotowa─ç szkolenia dla sztabu kryzysowego, opracowa─ç manuale, wzory o┼Ťwiadcze┼ä dla medi├│w z kluczowymi przekazami Twojej firmy i scenariusze kryzysowe.

Ch─Ötnie podzielimy si─Ö r├│wnie┼╝ wiedz─ů z zakresu issue management ÔÇô pomo┼╝emy m.in. w zdefiniowaniu obszar├│w kryzysowych i podpowiemy, w jaki spos├│b si─Ö przygotowa─ç na potencjalne problemy. Zostaniemy drug─ů par─ů oczu i uszu, z kt├│r─ů b─Ödziesz m├│g┼é skonsultowa─ç dzia┼éania wszelkiego rodzaju.

Je┼Ťli ju┼╝ dojdzie do kryzysu, nasz PR kryzysowy ÔÇô do┼Ťwiadczenie i strategia oparte na sprawdzonych narz─Ödziach ÔÇô pomog─ů Twojej firmie przej┼Ť─ç przez niego bez szwanku dla wizerunku. A d┼éugofalowo ÔÇô┬ánawet wzmocni─ç jej rynkow─ů pozycj─Ö.


Oto 5 krok├│w, kt├│re umo┼╝liwi─ů Twojej firmie przej┼Ťcie przez kryzys w ┼éagodny spos├│b:
  1. Precyzyjny audyt sytuacji wyj┼Ťciowej
  2. Okre┼Ťlenie interesariuszy i grup dotkni─Ötych kryzysem
  3. Strategia kryzysowa, obejmuj─ůca scenariusze kryzysowe, manual kryzysowy, wzory odpowiedzi dla prasy i w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych
  4. Wszechstronne szkolenie sztabu kryzysowego
  5. Przygotowanie o┼Ťwiadczenia i wzi─Öcie na siebie roli biura prasowego oraz bezpo┼Ťredniego kontaktu z dziennikarzami przez ca┼éy okres trwania sytuacji kryzysowej

Otwarta komunikacja i bliski kontakt z odbiorcami marki poprzez media i bezpo┼Ťrednio w kana┼éach spo┼éeczno┼Ťciowych to podstawa zar├│wno w spokojniejszych czasach, jak i w tych trudniejszych chwilach.

R├│wnie wa┼╝ne jednak jest to, co pozostaje niewidoczne na pierwszy rzut oka dla postronnych obserwator├│w czy medi├│w. Chodzi o wszystko, co dzieje si─Ö ÔÇ×za kulisamiÔÇŁ: wewn─ůtrz firmy, w obszarze praw pracowniczych, bezpiecze┼ästwa i komfortu zatrudnionych. Trudno utrzymywa─ç jednolity wizerunek na zewn─ůtrz, je┼Ťli w firmie panuje dezinformacja i niepewno┼Ť─ç.

Zar├│wno komunikacj─Ö zewn─Ötrzn─ů, jak i wewn─Ötrzn─ů agencja we┼║mie w ca┼éo┼Ťci na siebie, aby Twojej firmie zapewni─ç pe┼éne i wszechstronne wsparcie.