PR korporacyjny definicja


PR korporacyjny – rdzeń naszych działań, który zawiera w sobie całe spektrum aktywności wpływających na postrzeganie rynkowe Klienta.


Budujemy PR korporacyjny dla marek globalnych, aby pomóc im zaistnieć w odpowiednim kontekście na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a także tworzymy strategię PR dla marek lokalnych, które promujemy nie tylko w regionie, ale również na szeroką skalę. U podstaw leży przemyślana strategia public relations, która nie jest tylko dobrze brzmiącym hasłem, ale rzetelnym doradztwem w oparciu o znajomość świata marki, które umożliwia uspójnienie wizerunku, ale również stanowi fundament, na którym można budować bieżące działanie marki, także w sytuacjach kryzysowych. Jak sprawić, by PR korporacyjny nie przypominał odrabiania zadań z narzędzi PR, ale pozwalał rozwijać i wzmacniać obraz firmy w świecie zmieniających się technologii?


Odpowiedzią jest umiejętność zbudowania wiarygodnej i wciągającej historii o marce. Kreowanie wizerunku firmy to po prostu storytelling dopasowany do różnych grup odbiorców. Od wielu lat tworzymy PR korporacyjny, mając na uwadze wszystkie grupy interesu skupione wokół promowanej marki:


  • pracowników,
  • inwestorów,
  • partnerów biznesowych,
  • klientów,
  • media,
  • ekspertów
  • instytucje.
Grupa osób zdmuchujących świeczki zapalone z okazji 20-lecia firmy podczas eventu wzmacniającego kreowanie wizerunku marki
Konferencja prasowa organizowana przez agencję pr
Kreowanie wizerunku firmy technologicznej podczas konferencji

PR korporacyjny narzędzia

Istotne są również społeczności lokalne, których interesy bezpośrednio związane są z funkcjonowaniem firmy na danym obszarze. Uwzględnianie ich w PR korporacyjnym wsparte o przemyślane i zasięgowe działania influencer marketingu stwarza szansę na długofalowe kreowanie wizerunku medialnego firmy. Dobra Agencja Public Relations jest w stanie przewidzieć wszystkie zagadnienia i okoliczności związane z wprowadzeniem danego produktu lub rozpoczęciem kampanii, oraz wpływ prowadzonej komunikacji public relations na odbiorców.

Wyzwaniem w korporacyjnym public relations jest dopasowanie komunikatów i nie powielanie wciąż tych samych treści, a także tłumaczenie biznesu Klienta na zrozumiały i wciągający dla odbiorców język. Dlatego tak ważna jest strategia, którą wdraża agencja PR. Co ona dla nas oznacza?


Pod hasłem strategia PR 360 rozumiemy kompilację uzupełniających się wzajemnie działań, takich jak:


  • relacje inwestorskie,
  • media relations,
  • komunikacja wewnętrzna,
  • zarządzanie kryzysem,
  • zarządzanie mediami społecznościowymi.

Ważne są też działania z obszaru Public Affairs, pozwalające kontrolować wpływ firmy na otoczenie. Dobrze zaplanowany i realizowany PR korporacyjny działa wtedy, gdy opiera się na wiarygodności i spójności działań oraz odpowiednim doborze komunikatów do grup odbiorców. Nie ma tu miejsca na nieprzemyślane działania. Na szybką reakcję i nasłuch na najważniejsze wydarzenia – zawsze. Na tym polega kreowanie wizerunku marki i strategia PR – opracowanie taktyki, która będzie wyznacznikiem dla dalszych działań, przy jednoczesnym uważnym śledzeniu branży: artykułów w prasie czy wpisów w mediach społecznościowych.