Dlaczego PR wewnętrzny jest ważny?


Ile razy zdarzyło ci się jako pracownikowi firmy dostać zupełnie niespodziewanego emaila o zmianie, której ci nikt nie zakomunikował? Albo kilka miesięcy później dowiedzieć się o istotnej modyfikacji w składzie firmy, o której wiedziała większość pracowników? Na pewno przynajmniej kilka razy zdarzyło ci się znaleźć w takiej sytuacji. Proces ewolucji w każdej firmie jest trudny, jednak często dodatkowe problemy sprawia komunikacja zmian, które zaszły w niej. To z kolei może budzić negatywne odczucia wśród pracowników i doprowadzać do niepotrzebnych nieporozumień.


Kryzys? Postaw na PR wewnętrzny

Czy to na tyle ważne, aby poświęcać temu szczególną uwagę? Tak – jak pokazują badania Harvard Business School, ponad 70 proc. kryzysów komunikacyjnych, których doświadczają firmy, jest wywoływanych przez aktualnych lub byłych pracowników.

Odpowiedzią na takie problemy jest PR wewnętrzny, którego strategię może przygotować i koordynować agencja PR. Jego cele, najprościej ujmując, to budowanie wizerunku firmy w oczach pracowników, umożliwienie im zrozumienia, do czego dąży firma i roli, którą pełnią w osiąganiu tych celów. Wszystko to powinno przełożyć się na usprawnienie komunikacji z osobami pracującymi w firmie.


To tylko komunikacja wewnętrzna. Czy warto na to w ogóle zwracać uwagę?

Jednak PR wewnętrzny jest o tyle trudniejszy, że pracownicy – jako osoby mające bezpośredni kontakt z procesami i zwyczajami panującymi na co dzień w przedsiębiorstwie – mogą być największymi krytykami zmian zachodzących w firmie. Jednocześnie, odpowiednio przedstawisz motywacje stojące za tymi modyfikacjami i uzasadnisz ich cel, ci sami pracownicy mogą stać się największymi obrońcami twojej marki. Jak więc widzisz, jest wiele do zyskania – i równie wiele do stracenia, jeśli jednak nie zdecydujesz się na skorzystanie z możliwości, które stwarza sprawnie prowadzona komunikacja wewnętrzna.

 

Jakie narzędzia PR-u wewnętrznego może wykorzystać agencja PR, aby dotrzeć do twoich pracowników?

  • Szkolenia dla pracowników – różnego rodzaju spotkania, podczas których przybliżymy wszystkim strategię komunikacji, cele firmy oraz to, w jaki sposób mogą wesprzeć ich realizację, ale także – jakie korzyści odniosą z tego
  • Wspólne aktywności z zakresu teambuildingu – klasyczne budowanie zespołu w nieklasyczny sposób, który na długo zapadnie wszystkim w pamięć
  • Regularne newslettery – sprawna komunikacja to podstawa, a regularne wysyłanie informacji o tym, co się dzieje w firmie, o nowych awansach czy zespołach, a także o ciekawostkach z branży umożliwia nie tylko podzielenie się dobrymi wiadomościami, ale również utrwalenie kluczowych przekazów strategii komunikacyjnej firmy
  • Komunikaty dla pracowników – niezależnie od tego, czy masz dobre, czy złe wieści – warto je podać nie tylko sprawnie, ale również w stosownej formie, aby odpowiednio wybrzmiały konkretne przekazy, bez wywoływania potencjalnych dodatkowych emocji, które w danym momencie mogłyby być niepożądane
  • Oraz wiele, wiele innych…

 

Czy możemy pomóc również tobie? Sprawdź sam – wystarczy do nas zadzwonić lub napisać.


1. Wprost

kobieta z megafonem
kobieta czytająca książkę