Dlaczego PR wewn─Ötrzny jest wa┼╝ny?


Ile razy zdarzy┼éo ci si─Ö jako pracownikowi firmy dosta─ç zupe┼énie niespodziewanego emaila o zmianie, kt├│rej ci nikt nie zakomunikowa┼é? Albo kilka miesi─Öcy p├│┼║niej dowiedzie─ç si─Ö o istotnej modyfikacji w sk┼éadzie firmy, o kt├│rej wiedzia┼éa wi─Ökszo┼Ť─ç pracownik├│w? Na pewno przynajmniej kilka razy zdarzy┼éo ci si─Ö znale┼║─ç w takiej sytuacji. Proces ewolucji w ka┼╝dej firmie jest trudny, jednak cz─Östo dodatkowe problemy sprawia komunikacja zmian, kt├│re zasz┼éy w niej. To z kolei mo┼╝e budzi─ç negatywne odczucia w┼Ťr├│d pracownik├│w i doprowadza─ç do niepotrzebnych nieporozumie┼ä.


Kryzys? Postaw na PR wewn─Ötrzny

Czy to na tyle wa┼╝ne, aby po┼Ťwi─Öca─ç temu szczeg├│ln─ů uwag─Ö? Tak ÔÇô jak pokazuj─ů badania Harvard Business School, ponad 70 proc. kryzys├│w komunikacyjnych, kt├│rych do┼Ťwiadczaj─ů firmy, jest wywo┼éywanych przez aktualnych lub by┼éych pracownik├│w.

Odpowiedzi─ů na takie problemy jest PR wewn─Ötrzny, kt├│rego strategi─Ö mo┼╝e przygotowa─ç i koordynowa─ç agencja PR. Jego cele, najpro┼Ťciej ujmuj─ůc, to budowanie wizerunku firmy w oczach pracownik├│w, umo┼╝liwienie im zrozumienia, do czego d─ů┼╝y firma i roli, kt├│r─ů pe┼éni─ů w osi─ůganiu tych cel├│w. Wszystko to powinno prze┼éo┼╝y─ç si─Ö na usprawnienie komunikacji z osobami pracuj─ůcymi w firmie.


To tylko komunikacja wewn─Ötrzna. Czy warto na to w og├│le zwraca─ç uwag─Ö?

Jednak PR wewn─Ötrzny jest o tyle trudniejszy, ┼╝e pracownicy ÔÇô jako osoby maj─ůce bezpo┼Ťredni kontakt z procesami i zwyczajami panuj─ůcymi na co dzie┼ä w przedsi─Öbiorstwie ÔÇô mog─ů by─ç najwi─Ökszymi krytykami zmian zachodz─ůcych w firmie. Jednocze┼Ťnie, odpowiednio przedstawisz motywacje stoj─ůce za tymi modyfikacjami i uzasadnisz ich cel, ci sami pracownicy mog─ů sta─ç si─Ö najwi─Ökszymi obro┼äcami twojej marki. Jak wi─Öc widzisz, jest wiele do zyskania ÔÇô i r├│wnie wiele do stracenia, je┼Ťli jednak nie zdecydujesz si─Ö na skorzystanie z mo┼╝liwo┼Ťci, kt├│re stwarza sprawnie prowadzona komunikacja wewn─Ötrzna.

 

Jakie narz─Ödzia PR-u wewn─Ötrznego mo┼╝e wykorzysta─ç agencja PR, aby dotrze─ç do twoich pracownik├│w?

  • Szkolenia dla pracownik├│w ÔÇô r├│┼╝nego rodzaju spotkania, podczas kt├│rych przybli┼╝ymy wszystkim strategi─Ö komunikacji, cele firmy oraz to, w jaki spos├│b mog─ů wesprze─ç ich realizacj─Ö,┬áale tak┼╝e ÔÇô jakie korzy┼Ťci odnios─ů z tego
  • Wsp├│lne aktywno┼Ťci z zakresu teambuildingu ÔÇô klasyczne budowanie zespo┼éu w nieklasyczny spos├│b, kt├│ry na d┼éugo zapadnie wszystkim w pami─Ö─ç
  • Regularne newslettery ÔÇô sprawna komunikacja to podstawa, a regularne wysy┼éanie informacji o tym, co si─Ö dzieje w firmie, o nowych awansach czy zespo┼éach, a tak┼╝e o ciekawostkach z bran┼╝y umo┼╝liwia nie tylko podzielenie si─Ö dobrymi wiadomo┼Ťciami, ale r├│wnie┼╝ utrwalenie kluczowych przekaz├│w strategii komunikacyjnej firmy
  • Komunikaty dla pracownik├│w ÔÇô niezale┼╝nie od tego, czy masz dobre, czy z┼ée wie┼Ťci ÔÇô warto je poda─ç nie tylko sprawnie, ale r├│wnie┼╝ w stosownej formie, aby odpowiednio wybrzmia┼éy konkretne przekazy, bez wywo┼éywania potencjalnych dodatkowych emocji, kt├│re w danym momencie mog┼éyby by─ç niepo┼╝─ůdane
  • Oraz wiele, wiele innychÔÇŽ

 

Czy mo┼╝emy pom├│c r├│wnie┼╝ tobie? Sprawd┼║ sam ÔÇô wystarczy do nas zadzwoni─ç lub napisa─ç.