Influencer marketing


Innowacyjna metoda prowadzenia kampanii czy wyrzucanie pieniędzy w błoto?


Kiedy┼Ť to osoby znane z telewizji czy prasy by┼éy dla nas autorytetami. Dzisiaj porad i odpowiedzi na ┼╝yciowe w─ůtpliwo┼Ťci szukamy u influencer├│w ÔÇô celebryt├│w ery Internetu. Tylko w grudniu ubieg┼éego roku na ca┼éym ┼Ťwiecie wydano 479 milion├│w USD na kampanie z nimi, a przez ca┼éy 2019 rok globalne bud┼╝ety przeznaczone na ten cel waha┼éy si─Ö od 378 milion├│w do nawet 500 milion├│w USD1.


Influencer marketing ÔÇô hit czy kit?

Niew─ůtpliw─ů zalet─ů influencer marketingu, kt├│ra przyci─ůga uwag─Ö marek z ca┼éego ┼Ťwiata, s─ů relatywnie niskie bud┼╝ety w por├│wnaniu do odnoszonych efekt├│w. Konsumenci ch─Ötnie si─Ögaj─ů po opini─Ö os├│b, kt├│re widz─ů na co dzie┼ä na Instagramie, Snapchacie, Facebooku, YouTube czy TikToku. Celebryci nowej ery regularnie relacjonuj─ů perypetie ze swojego ┼╝ycia, dziel─ů si─Ö ekspertyz─ů ze swoich obszar├│w i udzielaj─ů wielu sensownych podpowiedzi. Ju┼╝ nie tylko utalentowani ┼Ťpiewacy czy aktorzy mog─ů by─ç rozpoznawalni na ulicach ÔÇô tak┼╝e pani, kt├│ra wychowuje tr├│jk─Ö dzieci czy 30-latek z rozleg┼é─ů wiedz─ů na temat idei ÔÇ×zero wasteÔÇŁ mog─ů zyska─ç sw├│j g┼éos w sieci. To w┼éa┼Ťnie na tej blisko┼Ťci znanych ludzi wobec zwyk┼éych ┼Ťmiertelnik├│w bazuje influencer marketing.


Jak influencerzy mog─ů Ci pom├│c?

Influencerzy bardzo dbaj─ů o sw├│j image. W dobie, gdy ka┼╝dy mo┼╝e si─Ö wypowiedzie─ç w Internecie, osoby, kt├│re po prostu znaj─ů si─Ö na swojej dzia┼éce, s─ů na wag─Ö z┼éota. Ich docenienie przejawia si─Ö r├│wnie┼╝ rosn─ůcym gronem followers├│w.

To, co widzowie przede wszystkim doceniaj─ů, to autentyczno┼Ť─ç tych os├│b. Gwiazdy, kt├│re s─ů na wyci─ůgni─Öcie r─Öki ÔÇô na ekranach smartfon├│w czy komputer├│w ÔÇô i pokazuj─ů swoje ┼╝ycie, z czasem staj─ů si─Ö niczym najbli┼╝si znajomi. Produkty czy us┼éugi, kt├│re zarekomenduj─ů, natychmiast staj─ů si─Ö hitami ÔÇô gdy┼╝ widzowie mog─ů polega─ç na autentyczno┼Ťci tego polecenia. Wierz─ů, ┼╝e gdyby co┼Ť nie by┼éo dobre ÔÇô nie by┼éoby o tym nawet najmniejszej wzmianki.

To w tym momencie pojawia się szansa dla Twojego biznesu. Influencer, który pozytywnie zrecenzuje Twój produkt, może dotrzeć z Twoim przekazem do wielu osób z całej Polski.


Dlaczego warto robi─ç influencer marketing z agencj─ů public relations?

Je┼Ťli zastanawiasz si─Ö nad nawi─ůzaniem wsp├│┼épracy z influencerem, agencja public relations b─Ödzie bezcennym doradc─ů oraz po┼Ťrednikiem mi─Ödzy Tob─ů a celebryt─ů. Porz─ůdny influencer marketing czyli zrealizowanie kampanii, o kt├│rej b─Öd─ů si─Ö rozpisywa─ç bran┼╝owe media, wymaga wiele wysi┼éku ÔÇô to niezliczone godziny spotka┼ä, podczas kt├│rych nale┼╝y opracowa─ç strategi─Ö, cele kampanii, ale tak┼╝e odpowiedni dob├│r twarzy, kt├│re b─Öd─ů reprezentowa─ç mark─Ö. To nieko┼äcz─ůca korespondencja mailowa z samymi bohaterami kampanii, kt├│rzy r├│wnie┼╝ maj─ů swoje wymagania (nie tylko finansowe), chcieliby dobrze pozna─ç mark─Ö i jednocze┼Ťnie pozosta─ç autentyczni oraz uczciwi wobec swoich widz├│w.

Jednak nie musisz si─Ö anga┼╝owa─ç w te wszystkie meandry ÔÇô agencja PR mo┼╝e podj─ů─ç koordynacj─Ö tematu od pocz─ůtku do ko┼äca: zaproponowa─ç strategi─Ö, dobra─ç odpowiednie osoby do jej realizacji, wynegocjowa─ç z nimi najkorzystniejsze kontrakty, a potem pilnowa─ç toku kampanii, na bie┼╝─ůco reagowa─ç, a na koniec zaraportowa─ç efekty.

Brzmi ciekawie? Napisz do nas ÔÇô podpowiemy Ci, w jaki spos├│b influencer marketing mo┼╝e wesprze─ç Twoj─ů strategi─Ö biznesow─ů.


influencerka z laptopem
kobieta robiąca zdjęcie telefonem
instagram na telefonie i laptopie