Social media marketing


Podstawa promocji


W 2020 roku globalny rynek reklamy w social mediach ma osi─ůgn─ů─ç warto┼Ť─ç 91,134 miliona dolar├│w ameryka┼äskich1, a w 2022 roku liczba u┼╝ytkownik├│w portali spo┼éeczno┼Ťciowych w Polsce ma przekroczy─ç 23,61 milion├│w2. To pokazuje, ┼╝e potencja┼é tkwi─ůcy w social mediach jest ogromny ÔÇô jednak wyzwaniem jest jego wykorzystanie w pe┼éni. Dobra agencja PR mo┼╝e to jednak zmieni─ç.


Najczęstsze błędy w social media marketingu

Za┼éo┼╝enie strony na Facebooku, konta na Twitterze czy profilu na Instagramie jest w gruncie rzeczy proste ÔÇô wystarczy kilka klik├│w. Wi─Ökszym wyzwaniem okazuje si─Ö opiekowanie si─Ö tym profilem na co dzie┼ä. W efekcie w Internecie znajdziemy wiele setek kont w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych, kt├│re nie wykorzystuj─ů swojego pe┼énego potencja┼éu. To mog─ů by─ç fanpejd┼╝e restauracji z memami o kotach, d┼éugie posty, kt├│rych nikt nie czyta, czy chaotyczne grafiki bez jednolitego motywu. Pr─Ödzej czy p├│┼║niej takie podej┼Ťcie do prowadzenia konta sko┼äczy si─Ö niezadowalaj─ůcymi statystykami, kt├│re przekonaj─ů w┼éa┼Ťciciela, ┼╝e w te social media jednak nie warto inwestowa─ç.


Strategia komunikacji w social media

Wszystkie te problemy mo┼╝na jednak rozwi─ůza─ç jednym dzia┼éaniem. Social media marketing wymaga przede wszystkim przygotowanej uprzednio strategii komunikacji, na kt├│rej b─Ödziemy codziennie bazowa─ç. Kto jest grup─ů docelow─ů fanpageÔÇÖa? Do kogo kierujemy komunikacj─Ö? W jaki spos├│b komunikujemy to, co chcemy powiedzie─ç ÔÇô formalnie czy lifestylowo? Jakie s─ů kluczowe przekazy naszej marki? Jakie rezultaty powinny osi─ůga─ç nasze profile social media? To w┼éa┼Ťnie odpowiedzi na te pytania le┼╝─ů u podstaw dobrze skonstruowanej strategii komunikacji, kt├│r─ů mo┼╝e przygotowa─ç agencja PR.


Czy social media marketing ma sens?

Ale w┼éa┼Ťciwie po co budowa─ç tak─ů strategi─Ö? Czy to ma sens? A je┼Ťli tylko b─Öd─ů hejtowa─ç moje produkty lub us┼éugi? Rzeczywi┼Ťcie, szczeg├│lnie w dobie koronawirusa bardzo wiele os├│b si─Öga po media spo┼éeczno┼Ťciowe, ale czy moja firma mo┼╝e w og├│le na tym skorzysta─ç?

Odpowied┼║ brzmi: tak, jak najbardziej. Dobrze prowadzona strona social media to nie tylko potencjalny dodatkowy ┼Ťrodek komunikacji z klientami, ale r├│wnie┼╝ sposobno┼Ť─ç do przekierowania os├│b, kt├│re ci─Ö jeszcze nie znaj─ů, ale mog─ů zosta─ç klientami twojej firmy. Ile razy zdarzy┼éo ci si─Ö klikn─ů─ç w reklam─Ö na Facebooku czy Instagramie, bo zwyczajnie ci─Ö zainteresowa┼éa? To w┼éa┼Ťnie twoja szansa na dotarcie do tych os├│b, kt├│re potrzebuj─ů twoich produkt├│w lub us┼éug, ale jeszcze o tym nie wiedz─ů. Sprawne wykorzystanie Google Ads, Allegro Ads, Facebook Ads czy Twitter Ads mo┼╝e znacz─ůco zwi─Ökszy─ç ruch na Twojej stronie i konwersj─Ö w koszyku zakupowym.

Ponadto, niekt├│re portale spo┼éeczno┼Ťciowe umo┼╝liwiaj─ů ju┼╝ kupowanie bezpo┼Ťrednio z poziomu ich platformy ÔÇô to oznacza, ┼╝e klient nawet nie musi opuszcza─ç Facebooka czy Instagrama, aby kupi─ç co┼Ť od ciebie. To niesamowita szansa, w kt├│rej mo┼╝esz si─Ö odnale┼║─ç!


Co je┼Ťli co┼Ť p├│jdzie nie tak?

Aby social media marketing twojej firmy dobrze funkcjonowa┼é, niezb─Ödny jest przede wszystkim czas ÔÇô na przygotowanie strategii komunikacji, Q&A dla klient├│w, ale r├│wnie┼╝ bie┼╝─ůc─ů moderacj─Ö medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, znajdowanie kontekst├│w komunikacyjnych, uk┼éadanie planu post├│w na nast─Öpny tydzie┼ä. Przydaje si─Ö r├│wnie┼╝ wiedza specjalist├│w ÔÇô jak dobrze pisa─ç posty, aby zapada┼éy w g┼éow─Ö? Jak dopasowywa─ç grupy docelowe odbiorc├│w reklam, aby trafia┼éy do w┼éa┼Ťciwych os├│b? Jak zarz─ůdza─ç bud┼╝etem na Facebook Ads czy Twitter Ads?

To w┼éa┼Ťnie tutaj rozpoczyna si─Ö rola agencji PR ÔÇô specjali┼Ťci ds. komunikacji zdejm─ů z ciebie czasoch┼éonne obowi─ůzki, a dzi─Öki ich wiedzy oraz do┼Ťwiadczeniu twoja firma b─Ödzie dostawa┼éa sprawdzone rekomendacje, kt├│re realnie pomog─ů twojemu biznesowi w odnalezieniu si─Ö w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych.