Social media marketing


Podstawa promocji


W 2020 roku globalny rynek reklamy w social mediach ma osi膮gn膮膰 warto艣膰 91,134 miliona dolar贸w ameryka艅skich1, a w 2022 roku liczba u偶ytkownik贸w portali spo艂eczno艣ciowych w Polsce ma przekroczy膰 23,61 milion贸w2. To pokazuje, 偶e potencja艂 tkwi膮cy w social mediach jest ogromny 鈥 jednak wyzwaniem jest jego wykorzystanie w pe艂ni. Dobra agencja PR mo偶e to jednak zmieni膰.


Najcz臋stsze b艂臋dy w social media marketingu

Za艂o偶enie strony na Facebooku, konta na Twitterze czy profilu na Instagramie jest w gruncie rzeczy proste 鈥 wystarczy kilka klik贸w. Wi臋kszym wyzwaniem okazuje si臋 opiekowanie si臋 tym profilem na co dzie艅. W efekcie w Internecie znajdziemy wiele setek kont w mediach spo艂eczno艣ciowych, kt贸re nie wykorzystuj膮 swojego pe艂nego potencja艂u. To mog膮 by膰 fanpejd偶e restauracji z memami o kotach, d艂ugie posty, kt贸rych nikt nie czyta, czy chaotyczne grafiki bez jednolitego motywu. Pr臋dzej czy p贸藕niej takie podej艣cie do prowadzenia konta sko艅czy si臋 niezadowalaj膮cymi statystykami, kt贸re przekonaj膮 w艂a艣ciciela, 偶e w te social media jednak nie warto inwestowa膰.


Strategia komunikacji w social media

Wszystkie te problemy mo偶na jednak rozwi膮za膰 jednym dzia艂aniem. Social media marketing wymaga przede wszystkim przygotowanej uprzednio strategii komunikacji, na kt贸rej b臋dziemy codziennie bazowa膰. Kto jest grup膮 docelow膮 fanpage鈥檃? Do kogo kierujemy komunikacj臋? W jaki spos贸b komunikujemy to, co chcemy powiedzie膰 鈥 formalnie czy lifestylowo? Jakie s膮 kluczowe przekazy naszej marki? Jakie rezultaty powinny osi膮ga膰 nasze profile social media? To w艂a艣nie odpowiedzi na te pytania le偶膮 u podstaw dobrze skonstruowanej strategii komunikacji, kt贸r膮 mo偶e przygotowa膰 agencja PR.


Czy social media marketing ma sens?

Ale w艂a艣ciwie po co budowa膰 tak膮 strategi臋? Czy to ma sens? A je艣li tylko b臋d膮 hejtowa膰 moje produkty lub us艂ugi? Rzeczywi艣cie, szczeg贸lnie w dobie koronawirusa bardzo wiele os贸b si臋ga po media spo艂eczno艣ciowe, ale czy moja firma mo偶e w og贸le na tym skorzysta膰?

Odpowied藕 brzmi: tak, jak najbardziej. Dobrze prowadzona strona social media to nie tylko potencjalny dodatkowy 艣rodek komunikacji z klientami, ale r贸wnie偶 sposobno艣膰 do przekierowania os贸b, kt贸re ci臋 jeszcze nie znaj膮, ale mog膮 zosta膰 klientami twojej firmy. Ile razy zdarzy艂o ci si臋 klikn膮膰 w reklam臋 na Facebooku czy Instagramie, bo zwyczajnie ci臋 zainteresowa艂a? To w艂a艣nie twoja szansa na dotarcie do tych os贸b, kt贸re potrzebuj膮 twoich produkt贸w lub us艂ug, ale jeszcze o tym nie wiedz膮. Sprawne wykorzystanie Google Ads, Allegro Ads, Facebook Ads czy Twitter Ads mo偶e znacz膮co zwi臋kszy膰 ruch na Twojej stronie i konwersj臋 w koszyku zakupowym.

Ponadto, niekt贸re portale spo艂eczno艣ciowe umo偶liwiaj膮 ju偶 kupowanie bezpo艣rednio z poziomu ich platformy 鈥 to oznacza, 偶e klient nawet nie musi opuszcza膰 Facebooka czy Instagrama, aby kupi膰 co艣 od ciebie. To niesamowita szansa, w kt贸rej mo偶esz si臋 odnale藕膰!


Co je艣li co艣 p贸jdzie nie tak?

Aby social media marketing twojej firmy dobrze funkcjonowa艂, niezb臋dny jest przede wszystkim czas 鈥 na przygotowanie strategii komunikacji, Q&A dla klient贸w, ale r贸wnie偶 bie偶膮c膮 moderacj臋 medi贸w spo艂eczno艣ciowych, znajdowanie kontekst贸w komunikacyjnych, uk艂adanie planu post贸w na nast臋pny tydzie艅. Przydaje si臋 r贸wnie偶 wiedza specjalist贸w 鈥 jak dobrze pisa膰 posty, aby zapada艂y w g艂ow臋? Jak dopasowywa膰 grupy docelowe odbiorc贸w reklam, aby trafia艂y do w艂a艣ciwych os贸b? Jak zarz膮dza膰 bud偶etem na Facebook Ads czy Twitter Ads?

To w艂a艣nie tutaj rozpoczyna si臋 rola agencji PR 鈥 specjali艣ci ds. komunikacji zdejm膮 z ciebie czasoch艂onne obowi膮zki, a dzi臋ki ich wiedzy oraz do艣wiadczeniu twoja firma b臋dzie dostawa艂a sprawdzone rekomendacje, kt贸re realnie pomog膮 twojemu biznesowi w odnalezieniu si臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych.


telefon na blacie
słowo like ułożone z literek