Strategia PR dla korporacji

PR korporacyjny to rdzeń naszych działań, ponieważ zawiera w sobie całe spectrum aktywności wpływających na postrzeganie rynkowe Klienta. Budujemy PR korporacyjny dla marek globalnych, aby pomóc im zaistnieć w odpowiednim kontekście na rynkach Europy Środkowo – Wschodniej, a także tworzymy strategię PR dla marek lokalnych, które promujemy na szeroką skalę. U podstaw leży przemyślana strategia PR, która nie jest tylko dobrze brzmiącym hasłem, ale rzetelnym doradztwem w oparciu o znajomość świata marki. Jak sprawić, by PR korporacyjny nie przypominał odrabiania zadań z narzędzi PR, ale pozwalał rozwijać i wzmacniać obraz firmy w świecie zmieniających się technologii?

Odpowiedzią jest umiejętność zbudowania wiarygodnej i wciągającej historii o marce, czyli storytelling dopasowany do różnych grup odbiorców. Od wielu lat tworzymy PR korporacyjny mając na uwadze wszystkie grupy interesu skupione wokół promowanej marki:

  • pracowników,
  • inwestorów,
  • partnerów biznesowych,
  • klientów,
  • media,
  • ekspertów
  • instytucje.
  • Istotne są również społeczności lokalne, których interesy bezpośrednio związane są z funkcjonowaniem firmy na danym obszarze.

Wyzwaniem w korporacyjnym public relations jest dopasowanie komunikatów i nie powielanie wciąż tych samych treści, a także tłumaczenie biznesu Klienta na zrozumiały i wciągający dla odbiorców język. Dlatego tak ważna jest strategia PR. Co ona dla nas oznacza?

Pod hasłem strategia PR 360 rozumiemy kompilację uzupełniających się wzajemnie działań takich jak:

  • relacje inwestorskie,
  • media relations,
  • komunikacja wewnętrzna,
  • zarządzanie kryzysem,
  • zarządzanie mediami społecznościowymi.

Ważne są też działania z obszaru Public Affairs, pozwalające kontrolować wpływ firmy na otoczenie. Dobrze zaplanowany i realizowany PR korporacyjny działa wtedy, gdy opiera się na wiarygodności i spójności działań oraz odpowiednim doborze komunikatów do grup odbiorców. Nie ma tu miejsca na spontaniczność i nieprzemyślane działania ad hoc. Na szybką reakcję i nasłuch na najważniejsze wydarzenia – zawsze.