Social media marketing


Podstawa promocji


W 2020 roku globalny rynek reklamy w social mediach ma osiągnąć wartość 91,134 miliona dolarów amerykańskich1, a w 2022 roku liczba użytkowników portali społecznościowych w Polsce ma przekroczyć 23,61 milionów2. To pokazuje, że potencjał tkwiący w social mediach jest ogromny – jednak wyzwaniem jest jego wykorzystanie w pełni. Dobra agencja PR może to jednak zmienić.


Najczęstsze błędy w social media marketingu

Założenie strony na Facebooku, konta na Twitterze czy profilu na Instagramie jest w gruncie rzeczy proste – wystarczy kilka klików. Większym wyzwaniem okazuje się opiekowanie się tym profilem na co dzień. W efekcie w Internecie znajdziemy wiele setek kont w mediach społecznościowych, które nie wykorzystują swojego pełnego potencjału. To mogą być fanpejdże restauracji z memami o kotach, długie posty, których nikt nie czyta, czy chaotyczne grafiki bez jednolitego motywu. Prędzej czy później takie podejście do prowadzenia konta skończy się niezadowalającymi statystykami, które przekonają właściciela, że w te social media jednak nie warto inwestować.


Strategia komunikacji w social media

Wszystkie te problemy można jednak rozwiązać jednym działaniem. Social media marketing wymaga przede wszystkim przygotowanej uprzednio strategii komunikacji, na której będziemy codziennie bazować. Kto jest grupą docelową fanpage’a? Do kogo kierujemy komunikację? W jaki sposób komunikujemy to, co chcemy powiedzieć – formalnie czy lifestylowo? Jakie są kluczowe przekazy naszej marki? Jakie rezultaty powinny osiągać nasze profile social media? To właśnie odpowiedzi na te pytania leżą u podstaw dobrze skonstruowanej strategii komunikacji, którą może przygotować agencja PR.


Czy social media marketing ma sens?

Ale właściwie po co budować taką strategię? Czy to ma sens? A jeśli tylko będą hejtować moje produkty lub usługi? Rzeczywiście, szczególnie w dobie koronawirusa bardzo wiele osób sięga po media społecznościowe, ale czy moja firma może w ogóle na tym skorzystać?

Odpowiedź brzmi: tak, jak najbardziej. Dobrze prowadzona strona social media to nie tylko potencjalny dodatkowy środek komunikacji z klientami, ale również sposobność do przekierowania osób, które cię jeszcze nie znają, ale mogą zostać klientami twojej firmy. Ile razy zdarzyło ci się kliknąć w reklamę na Facebooku czy Instagramie, bo zwyczajnie cię zainteresowała? To właśnie twoja szansa na dotarcie do tych osób, które potrzebują twoich produktów lub usług, ale jeszcze o tym nie wiedzą. Sprawne wykorzystanie Google Ads, Allegro Ads, Facebook Ads czy Twitter Ads może znacząco zwiększyć ruch na Twojej stronie i konwersję w koszyku zakupowym.

Ponadto, niektóre portale społecznościowe umożliwiają już kupowanie bezpośrednio z poziomu ich platformy – to oznacza, że klient nawet nie musi opuszczać Facebooka czy Instagrama, aby kupić coś od ciebie. To niesamowita szansa, w której możesz się odnaleźć!


Co jeśli coś pójdzie nie tak?

Aby social media marketing twojej firmy dobrze funkcjonował, niezbędny jest przede wszystkim czas – na przygotowanie strategii komunikacji, Q&A dla klientów, ale również bieżącą moderację mediów społecznościowych, znajdowanie kontekstów komunikacyjnych, układanie planu postów na następny tydzień. Przydaje się również wiedza specjalistów – jak dobrze pisać posty, aby zapadały w głowę? Jak dopasowywać grupy docelowe odbiorców reklam, aby trafiały do właściwych osób? Jak zarządzać budżetem na Facebook Ads czy Twitter Ads?

To właśnie tutaj rozpoczyna się rola agencji PR – specjaliści ds. komunikacji zdejmą z ciebie czasochłonne obowiązki, a dzięki ich wiedzy oraz doświadczeniu twoja firma będzie dostawała sprawdzone rekomendacje, które realnie pomogą twojemu biznesowi w odnalezieniu się w mediach społecznościowych.


telefon na blacie
słowo like ułożone z literek