Kreowanie wizerunku w biznesie

Kreowanie wizerunku firmy, instytucji lub osoby – tzw. personal branding – to proces długofalowy, w którym nie ma przestrzeni na nieprzemyślane decyzje. Tworzenie i realizowanie strategii wizerunkowej krok po kroku to podstawa naszej działalności. Kluczem jest takie kreowanie wizerunku Klienta, aby był on zaadaptowany zarówno do otoczenia, w jakim funkcjonuje dana firma, jak i warunków rynkowych. W kreowaniu wizerunku liczy się wszystko, od komunikacji wizualnej, przez stosowany język i nomenklaturę – nie mylić z marketingowym żargonem – po częstotliwość kontaktu z otoczeniem i jej tonalność. Istotne jest odpowiednie rozłożenie akcentów na poszczególne kanały komunikacji i duże zaangażowanie w kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych.

Cele wizerunkowe mogą się zmieniać, niezmienna pozostaje:

  • dbałość o spójność przekazu
  • podkreślenie unikalnych cech wyróżniających daną firmę czy jej CEO.

Słowem, pod hasłem: kreowanie wizerunku kryje się całość działań public relations od:

  • komentarzy eksperckich, przez employer branding
  • pozycjonowanie na najważniejszych wydarzeniach branżowych aż po…
  • działania kryzysowe
  • a także doradztwo w obszarze komunikacji wizualnej.

Największą przygodą dla agencji jest współtworzenie tożsamości marki i dobór odpowiednich kontekstów, w jakich marka jest pozycjonowana. Jaki jest klucz do sukcesu? Rzetelność i kreatywność w jednym, na pozór trudne do pogodzenia. Przy odpowiednim doświadczeniu w public relations – możliwe.