Dziewczynki mogą wszystko. Ale czy aby na pewno? Globalne badanie Grupy LEGO i Instytutu Geeny Davis pokazało, że wśród dziewczynek, chłopców, jak i ich rodziców wciąż funkcjonuje ogrom stereotypów związanych z podziałami płciowymi. Dlatego zadbaliśmy o to, aby dziewczynki mogły wyrazić swoje własne opinie – umożliwiliśmy im „przejęcie” kluczowych ogólnopolskich mediów w Dniu Kobiet.

CEL

  • Pokazanie, że dziewczynki mogą wszystko!
  • Rozpoczęcie debaty o stereotypach związanych z płcią, m.in. „dziewczynki lubią tylko różowy”, „dziewczynki muszą być uprzejme i miłe”, „dziewczynki nie bawią się klockami”.
  • Podkreślenie roli produktów LEGO w zwalczaniu tych stereotypów, m.in. poprzez projektowanie zestawów, którymi może bawić się każdy, niezależnie od płci.

DZIAŁANIA

  • Opracowanie komunikatu prasowego na podstawie wyników badania Grupy LEGO i Instytutu Geeny Davis.
  • Współpraca z ambasadorami i ekspertami: Martyna Wojciechowska (podróżniczka, dziennikarka, matka), Ola Belta-Iwacz (autorka bloga „Mamologia”, psycholożka dziecięca).
  • Płatna współpraca z redakcjami – zarówno tymi odbieranymi jako stereotypowo męskie, jak: AutoŚwiat, Spider’s Web, Logo24, oraz kojarzonymi głównie z kobietami: Pudelek, Wysokie Obcasy. Nie zabrakło również mediów ogólnopolskich: Gazeta Wyborcza, Pytanie na Śniadanie, ChilliZet, Onet Rano.

EFEKTY

  • Ponad 500 publikacji w zdywersyfikowanych kanałach mediowych, które dotarły do ok. 4,69 mln osób w Polsce.
  • Organiczne wzmianki w mediach takich jak: Rzeczpospolita, Fakt, Super Express, Interia Kobieta, MamaDu, Antyradio, Meloradio, Nasze Miasto.
  • Ponad 20 płatnych materiałów przygotowanych i opublikowanych we współpracy z redakcjami, które wygenerowały zasięg ok. 3,66 mln UU.
  • Organiczna dyskusja nt. kampanii w social mediach.