Clue PR trafiło na shortlistę prestiżowego konkursu European Excellence Awards 2020 w dwóch kategoriach. Nominowane projekty to raport „Aktywni+ Praca zdalna z perspektywy pracowników i pracodawców” dla Gumtree.pl w kategorii Data Driven Communications autorskie badanie „Women Shaming, czyli krytyka kobiet po polsku” w kategorii regionalnej dla Polski, Ukrainy i Mołdawii.

European Excellence Awards 2020

Wyróżniony projekt w kategorii Data Driven Communications to raport „Aktywni+ Praca zdalna z perspektywy pracowników i pracodawców”, przygotowany dla Gumtree.pl i zrealizowany wspólnie z ARC Rynek i Opinie. Inspiracją dla badania był zmieniający się wskutek pandemii rynek i coraz większa powszechność wykonywania obowiązków służbowych z domu. Kompleksowe opracowanie na temat pracy zdalnej ukazało szanse i wyzwania stojące przed milionami Polaków, którzy z dnia na dzień stanęli przed koniecznością odnalezienia się w nowej rzeczywistości. Clue PR i Gumtree wykorzystali ten kontekst do podjęcia ważnej społecznie dyskusji na temat home office, sposobów na organizację czasu w domu, ochrony prawnej i wypalenia zawodowego.

Data Driven Communications

W kategorii regionalnej – Polska, Ukraina i Mołdawia – wyróżniono badanie „Women Shaming, czyli krytyka kobiet po polsku” przygotowane przez Alicję Wysocką-Świtałę, Partner Zarządzającą Clue PR, i dr Martę Biercę z panelu Ariadna. Jest to pierwszy tak duży raport poświęcony tematyce krytyki kobiet w różnych sferach ich życia. Celem projektu było ukazanie skali zjawiska oraz jego wpływu na samoocenę i decyzje kobiet w Polsce.

Regiony – Polska, Ukraina i Mołdawia

Wyróżnienia European Excellence Awards przyznawane są za wyjątkowe sukcesy na gruncie PRu i komunikacji. Ustanowiona w 2007 roku nagroda EEA to obecnie jeden z najważniejszych konkursów w branży.