Kiedyś to osoby znane z telewizji czy prasy były dla nas autorytetami. Dzisiaj porad i odpowiedzi na życiowe wątpliwości szukamy u celebrytów ery Internetu. Tylko w grudniu ubiegłego roku na całym świecie wydano 479 milionów USD na kampanie z nimi, a przez cały 2019 rok globalne budżety przeznaczone na influencer marketing wahały się od 378 milionów do nawet 500 milionów USD[1].
Influencer marketing – hit czy kit?
Niewątpliwą zaletą influencer marketingu, która przyciąga uwagę marek z całego świata, są relatywnie niskie budżety w porównaniu do odnoszonych efektów. Konsumenci chętnie sięgają po opinię osób, które widzą na co dzień na Instagramie, Snapchacie, Facebooku, YouTube czy TikToku. Celebryci nowej ery regularnie relacjonują perypetie ze swojego życia, dzielą się ekspertyzą ze swoich obszarów i udzielają wielu sensownych podpowiedzi. Już nie tylko utalentowani śpiewacy czy aktorzy mogą być rozpoznawalni na ulicach – także pani, która wychowuje trójkę dzieci czy 30-latek z rozległą wiedzą na temat idei „zero waste” mogą zyskać swój głos w sieci. To właśnie na tej bliskości znanych ludzi wobec zwykłych śmiertelników bazuje influencer marketing.
Jak influencerzy mogą Ci pomóc?
Influencerzy bardzo dbają o swój image. W dobie, gdy każdy może się wypowiedzieć w Internecie, osoby, które po prostu znają się na swojej działce, są na wagę złota. Ich docenienie przejawia się również rosnącym gronem followersów.
To, co widzowie przede wszystkim doceniają, to autentyczność tych osób. Gwiazdy, które są na wyciągnięcie ręki – na ekranach smartfonów czy komputerów – i pokazują swoje życie, z czasem stają się niczym najbliżsi znajomi. Produkty czy usługi, które zarekomendują, natychmiast stają się hitami – gdyż widzowie mogą polegać na autentyczności tego polecenia. Wierzą, że gdyby coś nie było dobre – nie byłoby o tym nawet najmniejszej wzmianki. Influencer marketing bazuje po prostu na zaufaniu. Łatwiej uwierzyć osobie, którą się zna „na co dzień” z InstaStories czy SnapChat, niż anonimowym reklamom marek w sieci.
To w tym momencie pojawia się szansa dla Twojego biznesu. Influencer, który pozytywnie zrecenzuje Twój produkt, może dotrzeć z Twoim przekazem do wielu osób z całej Polski.
Dlaczego warto robić influencer marketing z agencją public relations?
Jeśli zastanawiasz się nad nawiązaniem współpracy z influencerem, agencja public relations będzie bezcennym doradcą oraz pośrednikiem między Tobą a celebrytą. Porządny influencer marketing czyli zrealizowanie kampanii, o której będą się rozpisywać branżowe media, wymaga wiele wysiłku – to niezliczone godziny spotkań, podczas których należy opracować strategię, cele kampanii, ale także odpowiedni dobór twarzy, które będą reprezentować markę. To niekończąca korespondencja mailowa z samymi bohaterami kampanii, którzy również mają swoje wymagania (nie tylko finansowe), chcieliby dobrze poznać markę i jednocześnie pozostać autentyczni oraz uczciwi wobec swoich widzów.
Jednak nie musisz się angażować w te wszystkie meandry – agencja public relations może podjąć koordynację tematu od początku do końca: zaproponować strategię, dobrać odpowiednie osoby do jej realizacji, wynegocjować z nimi najkorzystniejsze kontrakty, a potem pilnować toku kampanii, na bieżąco reagować, a na koniec zaraportować efekty.
Brzmi ciekawie? Napisz do nas – podpowiemy Ci, w jaki sposób influencer marketing może wesprzeć Twoją strategię biznesową.