Agencja PR przykuła Twoją uwagę na tyle, że chcesz wysłać CV? Stanowisko PR Assistanta wygląda intrygująco, ale chciałbyś wiedzieć, jak to wygląda w praktyce? Masz wątpliwości, czy powinieneś aplikować? Spieszymy z odpowiedziami – chętnie pokażemy Ci, z czym to wszystko się je.

rozmowa pracowników w firmie

Plan dnia to podstawa

Przestrzeń między poniedziałkem a piątkiem wypełniana jest rozmaitymi zadaniami. W poniedziałki najczęściej odbywają się spotkania statusowe, na których ustalamy kierunek działań, a w piątki najczęściej wysyłamy raporty podsumowujące to, co się wydarzyło w danym tygodniu. Jednak przestrzeń między poniedziałkem a piątkiem wypełniana jest rozmaitymi zadaniami.

Pisanie informacji prasowych, dzwonienie do dziennikarzy, monitorowanie mediów w poszukiwaniu wzmianek o kliencie, sprawdzanie wiadomości z branży, organizowanie wydarzeń, planowanie wpisów na social media, układanie strategii komunikacyjnych… To tylko niektóre zadania, z którymi możesz mieć styczność. Najczęściej będziesz je realizować dla kilku jednocześnie. Nasza agencja PR specjalizuje się w PR technologii, co oznacza, że będziesz się poruszał mniej więcej w zakresie tego obszaru. Nie spodziewaj się jednak jednostajności i monotonii – obsługujemy klientów zarówno z branży technologii związanych z płatnościami oline, jak i magazynami miejskimi.

Przy takiej różnorodności zorganizowanie dnia pracy i rozpisanie najważniejszych zadań do realizacji na dzisiaj to podstawa.

Praca - Agencja PR
Fotograf: Marvin Meyer | Źródło: Unsplash

Wszystko na ASAP!

Zdarzyło Ci się mieć do czynienia z wyrażeniem “ASAP”? Skrótowiec od “as soon as possible” jest znany każdemu w korporacyjnym świecie. Idąc tropem łaciny, mówi się też “ad hoc” – albo po prostu “potrzebuję tego na już”. Agencja PR taka jak Clue PR pracuje głównie dla wielkich międzynarodowych korporacji. A w globalnych firmach nie można się nudzić – zawsze coś się dzieje i często klient będzie potrzebował wsparcia przy realizacji swoich zadań “na już”.

Agencja public relations jest od tego, aby pomagać swoim klientom. Zastanawia Cię może jednak, w jaki sposób godzimy realizację takich zadań z rozpisanym już planem dnia? Słowo-klucz to “priorytetyzacja”, która jest niezbędną cechą każdego dobrego PR-owca – razem z elastycznością i otwartością na nowe wyzwania. Które zadanie jest ważniejsze? Jak najlepiej pomóc klientowi? To pytania, które będziesz sobie zadawał każdego dnia, aby ustalić, nad czym teraz powinieneś pracować.

Bądź na bieżąco

Życie w PR to ciągły monitoring świata wokół nas: mediów tradycyjnych i społecznościowych, gazet, czasopism – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Znajomość języka angielskiego – lingua franca współczesnego świata – jest niezbędna, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i wydarzeniami, nie tylko w obrębie naszej branży. Nigdy nie wiesz, kiedy najnowsza ciekawostka przyda się podczas rozmowy z klientem czy prezentacji przetargowej.

Zresztą, obycie w branży i umiejętność dobrego researchu przydają się na co dzień, gdy musisz szybko zrozumieć konkretny temat lub skutki danego wydarzenia. Klientom zależy na tym, aby agencja PR, z którą współpracują, była przede wszystkim samodzielna. W końcu mamy ich wspierać i odciążać z ich pracy, a nie na odwrót.

Raporty, raporty…

Po intensywnym dniu czy tygodniu, nadchodzi czas na raportowanie i planowanie kolejnych działań. Wszystkie aktywności komunikacyjne, które podejmujemy, mają z założenia jakiś cel – raportując, mierzymy poziom realizacji tego celu, sprawdzamy co zadziałało, a co nie.

Podstawowe wskaźniki, które mierzy praktycznie każda agencja PR, to AVE (Advertising Value Equivalent) oraz zasięg/UU (Unique Users). Odpowiednio: ile musiałbyś wydać na reklamę w medium, w którym pojawił się Twój komunikat oraz do ilu osób mógł dotrzeć dany komunikat. Do tego dochodzą, rzecz jasna, inne wartości, np. zaangażowanie (w przypadku social mediów), liczba przekierowań na stronę klienta, etc.

Niewiele osób lubi wypełniać tabelki czy siedzieć z kalkulatorem w ręku i sprawdzać poszczególne wartości, ale to konieczne, aby pokazać klientowi (oraz sobie) efekty naprawdę dobrej pracy.

Ład i porządek

Ostatnia rzecz, na którą powinieneś zwrócić uwagę (oprócz terminowości) to dokładność i jakość. Niezależnie od tego, czy robisz raport, sprawdzasz na prośbę klienta wzmianki o konkurencji czy piszesz informację prasową – powinieneś dołożyć starań, aby spod Twojej klawiatury wyszła praca najlepszej możliwej jakości. Oczywiście, jeśli to Twoja pierwsza styczność z PR-em, trudno oczekiwać, że od razu będziesz wszystko łapał w lot. Wszyscy kiedyś zaczynaliśmy i wiemy, że to zwyczajnie jest trudne.

Jednak już na początku możesz zwrócić uwagę na takie rzeczy jak literówki, zwięzłość, poprawność formułowanych zdań czy jasność przekazu. To właśnie na to będzie zwracał uwagę klient – obok merytoryki. Nawet najlepszy tekst się nie obroni, jeśli będą w nim liczne literówki.

I co, sądzisz, że agencja PR to idealne miejsce pracy dla Ciebie? Jeśli tak – daj nam znać na rekrutacja@cluepr.pl razem ze swoim CV.